در ادامه میخوانید :

اصول لوله کشی تاسیسات که باید رعایت کرد :

  • لوله کشی سرویس‌ها و لوازم بهداشتی باید به نحوی باشد که آب خروجی به میزان و با فشار کافی تامین شود.
  • سیستم‌های گرمایشی مانند آبگرمکن‌ها و سیستم‌های ذخیره سازی باید طوری طراحی و نصب شوند که از هر گونه انفجار ناشی از افزایش بیش از حد دمای آب در امان باشند.
  • سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان را باید در جایی که امکان دسترسی به شبکه فاضلاب بهداشتی شهری (سیستم فاضلاب شهری (اگو)) فراهم است متصل کرد.
  • وسایل بهداشتی لوله کشی باید از موادی ساخته شده باشند که در برابر خوردگی و ضربه، پایدار و مقاوم باشد و عاری از جرم گرفتگی پنهان باشند.
  • برای عمل کرد بهتر سیستم لوله کشی تاسیسات فاضلاب ساختمان‌ها بهتر است توالت‌ها دارای سیفون، آب بند باشد.
  • دریچه‌های بازدید فاضلاب باید به تعداد کافی در سیستم لوله کشی تعبیه شود تا امکان تمیز کردن لوله‌ها به هنگام گرفتگی آن‌ها فراهم شود.
  • ساخت و نصب لوله‌های فاضلاب باید با استفاده از مواد مقاوم و نشست ناپذیر در برابر آب و بخارات مضر حاصل از هوای فاضلاب (لوله های پلیکا) باشند، نصب باید با مهارت و اجرایی مناسب و استفاده از مصالح مرغوب انجام شود.
  • فاضلاب‌ها یا هرز آب‌های دیگر سیستم و لوله کشی به هیچ وجه نباید در لایه‌های سطحی خاک و یا آب سطحی تخلیه شوند، غیر از اینکه قبلا با روش مناسبی کاملا تصفیه شده باشند.

در صورت رعایت اصول لوله کشی تاسیسات احتمال اسیب دیدن سیستم به شدت کاهش می یابد.

لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان شامل راه اندازی سیستم آب بهداشتی (آب آشامیدنی) و  همچنین راه اندازی و نصب سیستم فاضلاب خانگی است. البته نصب لوله‌های گاز هم در یک ساختمان شامل لوله کشی ساختمان می شود.

لوله کشی آب مصرفی ساختمان

نقشه خوانی لوله کشی فاضلاب

طراحی و اجرای سپتیک تانک

لوله‌های با کیفیت برای لوله کشی ساختمان این روزها سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در بسیاری از پروژه‌های به عنوان لوله‌های آب آشامیدنی و همچنین به منظور راه اندازی تاسیسات مکانیکی از انواع لوله پنج لایه استفاده می شود. صاحب خانه‌ها بیشتر تمایل دارند تا به جای استفاده از لوله‌های ارزان و بی کیفیت در لوله کشی ساختمان، از لوله‌هایی بهره ببرند که سالیان طولانی و بدون بروز هیچ گونه مشکلی برای آنها کار کند.

لوله پلیکا و اتصالات UPVC ستاره پلیمر گلپایگان (امپراطور گلپایگان)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *