فرآیند تولید اتصالات پلیکا
در ادامه میخوانید :

فرآیند تولید اتصالات پلیکا ( UPVC )

در فرآیند تولید اتصالات پلیکا ( UPVC ) ابتدا مواد اولیه که شامل پودر پلی وینیل کلراید و پایدار کننده های حرارتی، روان کننده ها و رنگ می باشند در میکسر با یکدیگر مخلوط می شوند. مواد در حین مخلوط شدن در میکسر گرم حرارت دیده و به میکسر سرد منتقل می شوند.

فرآیند تولید لوله پلیکا

در فرآیند تولید اتصالات پلیکا سپس مواد از طریق مواد کش به قیف تزریق انتقال پیدا کرده. پس از ذوب شدن مواد اولیه ی ترکیبی وارد قالب با اشکال و سایز های مختلف میشوند.سپس با به کارگیری روش قالب گیری تزریقی تولید می گردند. دستگاه قالب گیری تزریقی مانند اکسترودر است. با این تفاوت که قالب با یک شیر نازل جایگزین شده و مارپیچ می‌تواند با حرکت محوری مانند یک پیستون، مذاب را پمپ کند.

در فرآیند تولید اتصالات پلیکا اکنون به فرایند قالب‌گیری تزریقی میرسیم که برای پایین نگه داشتن ویسکوزیته در حین فرایند به پلیمری با وزن مولکولی پایین نیاز است. اما در مقابل در فرایند اکستروژن، جهت ایجاد مذابی با استحکام بالا از پلیمری با وزن مولکولی بالا استفاده می‌شود. فرایند اکستروژن شامل گرمایش، شکل‌دهی و خنک‌کاری محصول به صورت پیوسته است. در حالیکه طی فرایند تزریق قالب پس از تزریق و خنک کاری، کاملا تخلیه شده میشود. همچنین فرایند به صورت غیر پیوسته می باشد.
در هر دو فرایند از ماردون برای انتقال، پمپ،  و ایجاد ترکیب یکنواخت از کامپاند استفاده می‌شود. اما فرایند قالب‌گیری تزریقی محصولاتی سه بعدی و پیچیده تولید می‌کند. در این دو فرایند طراحی مارپیچ نیز تاثیرگذار است.

توجه داشته باشید که در تولید اتصالات پلیکا این روش ها بسیار متداول هستند. ارزان بودن، سریع بودن و ایمن بودن آن ها باعث شده است که اغلب تولید کنندگان در ایران و جهان از آن بهره گیرند.

لوله پلیکا و اتصالات ستاره پلیمر گلپایگان (امپراطور گلپایگان)

مواد اولیه لوله و اتصالات پلیکا

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *